2011 m. balandžio 29 d., penktadienis

Bazelio duona

Vakar prie vištienos, troškintos su baravykais, buvo ši duonikė. Puiki! Ir taip produktyviai bei skaniai aš vis savo raugą naudoju :) Na o jai reikia:

Įmaišui: 80 g rupesnio malimo kvietinių miltų 1050 tipo
             80 g vandens
            10 g raugo starterio
            2 g šviežių mielių
Įmaišui skirtus produktus susimaišyti ir uždengus palikti kambario temperatūroj. Org. recepte rekomenduojama prie 26° 16 val laikyti. Pas mane buvo ~21° tai palaikiau 17 val. Ir šiaip jau po kelių val suburbuliavo kaip reikiant! 

Tešlai: 10 g šviežių mielių
            190 g kambario temperatūros vandens
            viso įmaišo
           11 g druskos
           330 g rupesnio malimo kvietinių miltų tipo 1050

Į kombaino indą įpilti vandenį ir sudėjus mieles viską išmaišyti, kol mielės ištirps. Sudėti įmaišą ir dar pamaišyti. Subėrus miltus lėčiausiu kombaino greičiu minkyti tešlą 15 min. Po 5 min suberti druską. 
Tešla gausis ganėtinai lipni, bet leisis perlankstyti. Dabar belieka 1,5 val kildinti, nepamirštant kas 30 min ją vis patąsant perlankstyti. 

Pakilusią tešlą perlankstyti ir suformuoti kepaliuką. Aš jį kildinau gerai išmiltuotame kildinimo krepšely. Kildinimo trukmė ~1 val. 
Pakilusią pašauti į įkaitintą iki 240° orkaitę, apačioje įpilti verdančio vandens į blėkutę ir kepti 20 min. Sumažinti temperaturą iki 200° ir dar 10-15 min pakepti. Ataušinti ant grotelių ir skanaus! 

Šaltinis: čia ir čia  :)

************************
15.05.2011
Šiandien sekmadienis, nieko blatno neveikinėju tai išsikepiau šios duonikės, kad kitą savaitę turėčiau. Aš ją riekelėmis užsišaldau ir kiek reikia iš vakaro išsiimu iš kameros. Liuks! Skonis visiškai nenukenčia. Bet ir šiaip šią duoną rekomenduoju visiems :)

10 komentarų:

  1. Wauuu kokia graži. Net nepagalvočiau, kad tokią gražią namie įmanoma iškepti.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Indre viską įmanoma išsikepti ;) Ačiū!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Fantastika Aguonėlę. Nuotraukos, duona, labai gražu :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Grazi duonele,bet nesupratau,kam reikia det mieliu,jei raugas naudojamas:)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Aš visada dadedu mielių,nes greičiau kyla teša :) ten keli jų gramai man nemaišo. Išbandžiau visokius varijantus ir man šis pats geriausias :) ko gero skonio reikalas ;) kaip kad duonos su įmaišu tik pas mane kepamos :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Klausyk, brangioji, kaip su tuo duonos šaldymu tu darai? Iškepusią susipjaustai riekėmis ir tada ją užšaldai? Nes mes viso kepaliuko iškart taip pat nesuvalgom ...

    AtsakytiPanaikinti
  7. Brangioji, taip ir darau. Leidziu jai gerai atvesti, tada susipjaustau ir susiporcionuoju...i sumustiniu krepselius sudedu po 4-5 riekeles ir i kamera ;)
    Kai zinau kad namie jau nera, tada is vakaro issimu ir atsileidziu ;)

    O siaip duona laikau visada isukus i ranksluosteli.Man ji nedziusta tada greitai.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Duona kaip ir nieko,gal butu skanesne jeigu buciau atitaikiusi miltus. Tik iskepusi sia duona galutinai isitikinau,kad miltu numeriai nesutampa.Bandysiu toliau...

    AtsakytiPanaikinti
  9. O kokie miltai dejos? Daugiau sviesesni ( skaiciukai zemesni)? Siaip man ji tokia nepagadinama duona atrode... Sekmes eksperimentuos :)

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts with Thumbnails