2011 m. gegužės 29 d., sekmadienis

Rudeninis duonos kepaliukas

Keistai išverčiau pavadinimą, na bet koks skirtumas kaip vadinas -svarbu skanu!!! Man net labai, o MB iškart pareiškė jog čia ko gero tik sau kepuos :DD Taip taip, jam iškepiau bazelio duonos! Taigi, o šiam kepaliukui išsikepti reikia:
Įmaišui: 180 g pilno grūdo ruginių miltų
             215 ml šilto vandens ( max 40°)
             18 g raugo starterio

Įdarui: 90 g penkių grūdų dribsnių
           50 g saulėgrąžų 
           30 g linų sėmenų (ėmiau auksines)
           12 g druskos
           180 g vandens ~ 60°

Duonos tešlai: viso įmaišo
                      viso įdaro
                      260 g rupaus malimo kvietinių miltų (tipo 1050)
                      15 g medaus
                      45 g vandens
                      4 g šviežių mielių (nebūtina. Jei jų nedėsit, tada būtina daug ilgiau kepaliuką kildinti nei aš tai dariau)

Įmaišui skirtus produktus susidėti į dubenėlį ir užminkyti. Uždengus leisti rūgti 17 val. Temperatūra  turi būti 33° ir krintanti  iki 22°. Kadangi pas mane prieš tai buvo naudojama orkaitė, palaukiau kol ši iki 33° atvėso ir pastačius dubenėlį palikau netgi 19 val stovėti, nes kitaip nesigavo. Pačioje pabaigoje termometras tikrai 22° rodė. 

Įdarui skirtus dribsnius, saulėgrąžas bei sėmenis užpilti karštu vandeniu, įmaišyti druską ir palikti mažiausiai 3 val brinkti.

Tešlai skirtus produktus dėti į kombaino indą ir minkyti lėčiausiu greičiu 6 min tešlą. Tada palikti 30 min pailsėti. Vėl  lengvai perminkyti, suformuoti kepaliuką ir lengvai sudrėkinus jį vandeniu, apvolioti mišiny iš dribsnių, saulėgrąžų ir sėmenų. Aš tik dribsniuos voliojau. Uždengti ir leisti kilti. Priklauso kiek šilta namie. Aš kildinau virš 1 val. 10 min prieš pabaigą, įpjoviau.
Orkaitę ikaitinti iki 250°. Apačioje statyti skardą su kokiu puse puodelio vandens ir pašauti duonikę. Kepti 2 min. Atidaryti duris ir išleisti visą drėgmę. Tada prisukti iki 230° ir kepti toliau 30 min. Sumažinti karštį iki 200° ir pabaigti kepti kepaliuką. Užtruks dar ~30 min. Atvėsinti ant grotelių.

Nepaliksiu nei mažiausio trupinėlio, kokia ji man skani. Aš vėlgi ją susipjausčiau ir susiporcionavus užsišaldžiau ;) 
Plutelė kiek kietoka, bet man tai netrukdo. Elektrinis pjaustytuvas be problemų man padeda ją susipjaustyti. Kas man patiko, kad ji ne per sunki, t.y. ganėtinai daug korėta.

Nežinau kame reikalas, ko gero per mažai kildinau, bet jinai man šone įtrūko ...na bet čia tik tarp kitko. Kitą kartą būtinai kepsiu kai lauke dar šilčiau bus, kad išbandyčiau be jokių papildomų mielių ir su mažesniu kiekiu raugo starterio. Atseit jo reikia tada tik 9 g ;) 


 Šaltinis: čia 

5 komentarai:

  1. oj koks išsamus aprašymas ir kiek čia daug naujo man :) o jau vaizdas koks skanus :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Iš susižavėjimo tinkamų žodžių nerandu.
    Kartojuosi-meistrė tu, ne kitaip ;)
    Įspūdingai atrodo, o ir skonį, regis, jau jaučiu...,

    AtsakytiPanaikinti
  3. Ačiū Jurgita, tikiuos išdrįsi ir išsikepti ;)

    Julija, mano duonos fane ♥, ačiū už gražius žodžius :*

    AtsakytiPanaikinti
  4. O čia kokia grožybė, super atrodo! :) žinok ir aš Tavo duonos fanė!!!

    AtsakytiPanaikinti
  5. Oi Reda ir tau didelis ačiū kad tu mano duonų FANĖ!!!!!! :))

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts with Thumbnails